6. května 2015

Šanón na ATC

Krásnu stredu všetkým!


Okrem toho, že mám z výtvarných techník najradšej mixed media, som aj veľkým fanúšikom ATC swap. Zúčastňujem sa pravidelne výmen kartičiek ATC doma i v zahraničí, niektoré si nosíme na stretnutia, ale z veľkej časti si ich posielame vzájomne poštou. 
Keďže som sa stala na týchto kartičkách závislou, rozhodla som sa od určitého času im poskytnúť aj čestné miesta v albumoch.

Hľadala som ten pravý album a vďaka ScrapArt som si našla svoj vysnívaný
Kartónový základ som upravila tenkou vrstvou bieleho gessa pomocou kreditnej karty (je to skvelá pomôcka nielen na nanášanie gessa, štruktúrovacích pást alebo farieb, ale aj pri lepení veľkých plôch sa lepidlo ňou parádne rozotiera).
Na gesso som rozotrela špachtľou textúrovaciu krakelovaciu pastu v odtieni platinum, len na menších plochách. Krakelovaciu pastu treba pre vytvorenie ideálnych prasklín nechať sušiť prirodzene. Ak to chcete urýchliť, môžete použiť aj teplovzdušnú pištoľ, odporúčam však sušiť vtedy opatrne, nie veľmi zblízka, pretože pasta tvorí bubliny, ktoré po spľasnutí pokazia vzhľad prasklín. Samozrejme, neplatí to vtedy, ak to tak naschvál chceme mať. :)
Ďalšiu vrstvu tvoria veľké kruhy vytvorené pomocou šablóny Memory box POP DOTS a textúrovacej pasty.
Pridala som zopár sprejov Lindy´s Stamp Gang, ktorými som vopred postriekala aj krajky, gázu, chipboard a živicové elementy.


Ešte pred nalepením textílií a doplnkov som na povrch odtlačila pečiatky zo sady Trust the magic a Now is the right time. Potom som nalepila krajky a gázu.





Penové písmenká som zafarbila odtláčaním obrúska namočeného do farieb. Celý povrch som pokvapkala čiernym a tmavomodrým tušom a až v tejto chvíli nalepila živicové ozdoby.


Vovnútri sú plastové vrecká s rozdelením na formáty ATC. Najkrajšia časť - ukladanie :)







Verím, že aj mnohým z vás táto zberateľská vášeň bude robiť radosť. A ak si chcete zopakovať pravidlá ATC swap, prípadne ste sa s nimi ešte nestretli, čítajte aj ďalej.



ATC sú ručne ozdobené kartičky. Za otca krásnej myšlienky - výmeny ATC sa považuje švajčiarsky umelec Vanci Stirnemann, ktorý v roku 1996 zorganizoval prvú výmenu ručne vyrobených kartičiek na výstave v Zürichu. Od tohto momentu nastala šialená móda výmeny ATC na celom svete.
Karty ATC majú klasický rozmer zberateľských (napr. hokejových či baseballových) kartičiek, čiže 8,9 x 6,4 cm. NIKDY sa nepredávajú, ich putovanie je len otázkou výmeny a dohody medzi účastníkmi. Vďaka nim je možné nájsť kontakty po celom svete, vzájomne sa virtuálne a niekedy aj osobne spoznávať. A taktiež spoznávať prácu autorov kartičiek, ich rukopis. Je príjemné "ohmatať si" inú prácu ako svoju, tešiť sa z prichádzajúceho balíčka a nájsť si v ňom prekvapko.
Obyčajne je lícna strana karty ATC ozdobená všelijako, rôznymi technikami, najlepšie takými, ktoré symbolizujú tvorbu autora. Rubná strana obsahuje kontakt na autora ATC, napr. www stránku, meno, adresu, nick alebo adresu blogu (robíme si teda tiež akúsi reklamu). A môže obsahovať taktiež dátum výroby. Existujú aj rôzne pečiatky s kolonkami týchto údajov, ktoré sa odtlačia na rubnú stranu a len sa ručne vyplnia. Zvyčajne sa ATC nevyrábajú hrubšie ako 0,5 cm a to z dôvodu uskladňovania v albumoch s fóliovými vreckami (podobne ako pri iných zberateľských kartách). Kartičky nemusia mať vždy tvar obdĺžnika, ale musia zachovávať vonkajší rozmer.
ATC si môžu vymeniť po dohode aj dvaja ľudia alebo nejaká skupinka, ktorá sa vopred dohodne na téme, prípadne farebnosti kartičiek a podľa počtu účastníkov výmeny sa určí koľko ATC je potrebné vyrobiť. Jeden "generál" ich zozbiera všetky spolu a rozdelí tak, aby každý účastník dostal ATC od ostatných. Pre seba si môže tiež vyrobiť do kompletky tú "svoju".



6 komentářů:

  1. Jedním slovem.....nádherné! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. ATC miluji a mám jich narvané dva šanony, jen na zdobení desek ještě nedošlo...třeba mne to donutí, okamžitě začít. Tvoje desky jsou nádherné!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je nádhera!! Som unesená!!

    OdpovědětVymazat
  4. Až se mi zatajil dech. Nádherné!!! ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera, jak obal tak ATC! Škoda, že tu ty výměny nejsou moc rozjeté....

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀