29. května 2015

6.díl PL krok za krokem: Washi-hrátky s Vaší washi

Vítejte u šestého dílu :-). Seriál již netřeba představovat a dle úvodní fotky ani dnešní téma. Washi pásky jsou oblíbeným "krášlítkem" scrapbookových projektů a já bych Vám dnes ráda ukázala něco málo z toho, co se dá s touto šikovnou papírovou páskou dělat :-). Aneb co dělám s páskou já. Díky psaní článku pro Vás jsem si vytvořila třicítkovou stránku, vlastní sadu kartiček a nesčetně záložek do knížek a alba. Pojďme si tedy washi pásky představit a ukázat si, co s nimi můžeme dokázat a určitě dokážeme všichni. Stačí jedna Vám jedna páska a můžete tvořit spolu se mnou!


Než začnu s ukázkou mých pokusů asi bych měla pro úplného "neználka" říci, co to vlastně ta slavná paska je a jak si větší množství těchto pásek skladovat.

Co je WASHI páska? Jedná se o papírovou pásku z rýžového papíru, která má původ v Japonsku. Páska je z papíru opravdu pevného, ale snadno se utrhne. Není třeba nůžek, stačí odtrhnout rukou. Velikou výhodou je i to, že po nalepení lze snadno odlepit a povrch výtvoru se neponičí. Pásky lze zakoupit jednobarevné, ale i s nejrůznějšími vzory. Ať už si vzpomenete na kytky, puntíky, zvířátka, Paříž, vlny, filmový pás, dárečky, kostičky, proužky...no ať si vzpomenete snad na cokoli, lze takovou pásku najít :-). Pásky slouží jako dekorativní materiál, ale zdaleka nekončí jejich využití jen na papírových projektech. Takže netřeba pásku nepořídit z důvodu, že byste ji nevyužili :-). 

Jak washi pásky skladovat? Pokud se Vám washi pásky pomnoží, což se nejspíš časem stane, protože s nimi jde doslova kouzlit a to za opravdu. Platí za málo peněz hodně muziky. Stačí Vaše fantazie. A pokud se tedy pásky nekontrolovaně množí, nestačí jim už jen krabička od čaje, ale je třeba vymyslet způsob, jak vhodně a přehledně pásky ve Vašem koutku porovnat. A jak se říká "víc hlav víc ví", dá se zde použít "víc scrapařek víc možností organizace. Přizvala jsem si tedy k ruce ostatní členky našeho Design teamu a společně s nimi Vám ukáži, jak to děláme my :-).

  • já volím metodu organizovaného chaosu - to znamená, že jsem všechny pásky naházela do krabice od bot, kterou jsem si samozřejmě polepila páskami :-) - tato krabice zastupuje část názvu chaos. Organizovaný je však vzorkovník, který jsem si k němu vytvořila. Nestojí Vás víc než 10 minut času (a to mám pásek 76ks) a jeden bílý papír. Podle barev jsem seřadila pásky, z každé kousek uškubla a nalepila na papír. Pásky jsem si očíslovala a papír založila do knihovničky, kterou mám po ruce. Kdykoli teď něco tvořím, přizvu k ruce vzorkovník a hned vidím, zda je v mých zásobách washi páska, která by se do projektu hodila. A pokud není, tak to zjistím během minuty, není třeba hrabat v krabici od bot a prohledávat zásoby.
  • většina našich designérek má pásky krásně srovnané - tedy organizované, bez chaotické složky, kterou mám já :-). Pak tedy netřeba vzorkovníku a vše je krásně při ruce, při oku, při tvorbě...
  • jak můžete vidět, Marťa má na washi pásky dokonce geniální stojánek - na tyčky si pak srovnáte pásky a máte je skvěle na očích. Mínus je bohužel v tom, že pokud se rozhodnete použít pásku na které stojí ty ostatní, musíte vždy všechny vyndat a pak zase vrátit. Na druhou stranu, každý máme ty top pásky a pak ty, které máme a nikdy jsme je nepoužili. Stačí tedy dát oblíbené nahoru a toho vyskládávání všech ostatních rychle ubude :-)
  • metod jak pásky rovnat je však více a je jen na Vás, který způsob si zvolíte. A pokud máte i vy nějaký svůj způsob, budeme rády, když se s námi podělíte o zkušenosti, rady a typy jak na tyhle kulaté miláčky

Vlastní PL kartičky:

Není snad nic snazšího než výroba vlastní originální kolekce kartiček. Vemte k ruce prázdné čisté kartičky, Vaší oblíbenou washi pásku a můžete si během pár minut vytvořit své vlastní kartičky. Nejen že budou originální, ale budou Vám krásně pasovat na míru. Kolikrát se mi stává, že mám složení fotek takové, že se mi  nehodí žádné kartičky...toto je řešení. Já si tentokrát vzala do ruky jednu čtverečkovanou pásku, sadu razítek a mé oblíbené enamelky. Na ukázku tedy jedna sada vytvořená pro tento článek:



Pozadí pro třicítkové stránky:

Výzva! Ještě nikdy jsem netvořila stránku z bílého papíru. Chci tím říct, že jsem vždy měla scrapbookový papír, který byl alespon lehce zbarvený a já dotvářela zbytek. Tento týden poprvé a opět díky Vám. Vyzkoušela jsem si, jaké to je tvořit z ničeho. Vzala jsem k ruce prázdnou bílou čtvrtku, tři k sobě ladící pásky a sadu inkoustů. Stránka tedy za pár korun, prostorově nevýrazná, takže do Project Life jako dělaná. Zkuste si i vy vytvořit pozadí pro fotku. Podlepila jsem ji cikcak proloženými páskami a výzdobu stránky doplnila též výtvory z washi pásek. 
Pomocí výsekové raznice "srdce" jsem do červené washi pásky udělala srdíčka a ty jsem nalepila náhodně na stránku. Vlaječky v levém horním rohu jsou též washi a jejich výrobu najdete níže.


Něco málo na ozdobu:

Zdobení pomocí washi pásky může být bohaté a záleží na Vaší fantazii. Výsledek může být pokaždý jiný, nový a vždy originální. Míchejte barvy, míchejte vzory a nezapomeňte se nám pochlubit. Moc rádi se na Vaše projekty podíváme. Můžete si vyzkoušet výrobu "polaroidového snímku" - stačí fotografii oblepit oblíbenou páskou a doplnit o nadpis. Já navíc zaoblila rohy kartičky, aby se mi hodila do alba k ostatním kartičkám.



Vyrobte si svůj vlastní praporek. Já zvolila jen červené vlaječky stejného tvaru, vy můžete mít barvy namixované a tvar vlaječek může být u každé jiný. Nebo si můžete vystříhat i písmena a na provázek tak vytvořit nápis...


Záložky či dekorace pro Project Life - úžasně snadné a úžasně vypadající. Stačí jen nůžky, páska a kancelářská sponka. Rychle si tak vytvoříte záložku do knížky, diáře, případně si pomocí sponky můžete v PLku přichytit vstupenku z divadla, výstřižek z novin...cokoli je třeba :-).


Libovolný motiv - vyberte si jakýkoli tvar, který se Vám hodí do projektu či na přáníčko a vyrobte si ho v libovolných barvách. Já si zkusila obrys mé ruky a mé dvouměsíční dcery. Nejprve na papír obkreslíte ruku (případně namalujete srdce, hvězdu, velikonoční vajíčko....). Pak papír otočíte, přelepíte washi páskami (pořadí a barvy jsou jen na Vás). Motiv na závěr vystřihnete a je hotovo. Pak už stačí jen libovolně zakomponovat do projektu.

Úplně stejným způsobem si lze vytvořit i svou abecedu. Polepte papír páskami a na big shotu či nůžkami vystřihejte písmena. Jak sami vidíte, lze stranu v albu udělat komplet originální a svou jen pomocí washi pásek. Vytvoříte si kartičky, ozdoby a můžete i doplnit o velkou třicítkovou stranu s vlastním washi pozadím :-). Ano, použití washi pásek je naprosto geniální záležitost. Levná, rychlá a vždy originální.




Líbily se Vám mé pokus s washi páskou? Možností jejího použití je pestré a protože se i já ráda učím, mám pro Vás menší soutěž.

Podmínky soutěže: 


  • na email mklf1@seznam.cz zašlete stránku z Project Life alba, kde je použita washi páska
  • fotografii projektu zašlete nejpozději do čtvrtka 4.6.2015
  • náhodně pak vylosujeme výherce dvou krásných washi pásek
  • výtěze vyhlásíme v pátek 5.6.2015 spolu s dalším článkem








14 komentářů:

  1. Paradni...miluji washi pasky, zatim se mi pomalu sada rozrusta. Mam dotaz. Musi to byt projekt novy nebo muze byt uz hotovy a publikovany?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali stránka může být starší. Rádi uvidíme co s páskami děláte vy a jak se vám s nimi tvoří :-)

      Vymazat
  2. Skvelý článok aj motivácia! Miška, klobúk dolu!

    OdpovědětVymazat
  3. Pani, jsem naprosto unesena. Tolik uzasnych napadu... Uz se nemuzu dockat, az je budu realizovat. Diky, Miso!

    OdpovědětVymazat
  4. Míšo, supr článeček, spousta krásných nápadů.

    OdpovědětVymazat
  5. Jednoočko si rádo početlo i pokoukalo...krásný přehledný článek!

    OdpovědětVymazat
  6. ha, tak jsem si je musela jit spocitat ... 19ks a 6 textilnich ... budu muset nutne rozsirit zasoby :))

    OdpovědětVymazat
  7. Odesláno :) A taky mi to nedalo a spočítala jsem si je - 33 klasických, 9 úzkých a 5 glitterových :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D taky slusna zasoba Baru :-) Dekuji za projekt

      Vymazat
    2. No a to je vlastně ani moc nepoužívám :D jen je stále kupuji :D

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀