7. října 2015

Voda, čo ma drží nad vodou


Ako vyplýva z názvu príspevku, pri tvorení dnešného projektu ma inšpirovala legenda slovenskej pop music - skupina Elán, konkrétne slová známej piesne:

"Chcem sa z Teba napiť, šaty odhoď preč,
čo má byť sa stane, tak cez moje dlane 
ako čistý prameň teč.

Ak Ťa ešte trápi smútok z rozchodov,
ono sa to poddá, Ty si predsa voda,
čo ma drží nad vodou!"






Ukážem dnes, ako jednoducho urobiť z papiera kov a vytvoriť tak industriálny efekt na pozadí.
Formátom je väčší tag s rozmermi 7,5 x 14,5 cm. Môžete ho vystrihnúť z akéhokoľvek papiera.

Prvým krokom je nastrihanie malých kúskov papiera a ich nalepenie na tento papierový základ.
Papieriky nalepte tak, aby sa prekrývali, čím sa vytvorí viacvrstvový efekt. Môžu byť z ľubovoľného papiera, najlepšie je postrihať zvyšky.




Po nalepení urobíme v miestach spojov malé bodky pomocou Glossy Accent a necháme dobre vyschnúť. Kvapky vytvoria plastické priesvitné polperličky, ktoré po uschutí stvrdnú. Ak nemáme lepidlo Glossy Accent, je možné použiť aj malé samolepiace perličky.



Vezmeme si kúsok obyčajného kuchynského alobalu, z jednej strany ho potrieme lepidlom a nalepíme na povrch tagu. Dôkladne alobal popritláčame, najmä okolo spojov a bodiek. Vznikne nám vzhľad akoby kovových platničiek pospájaných nitmi.





Ďalej vytvoríme patinu. Patina sa dá robiť rôznymi spôsobmi. Ja som použila čierne gesso, ktorým som potrela celý povrch tagu a následne som ho vyšúchala papierovou utierkou. V niektorých miestach tak ostali čierne stopy, v iných sa zvýraznil lesk.






Číslice a tabuľku s číslami som preniesla z tzv. rub-ons (odtláčacích obrázkov).





Na povrch som ešte kde-tu rozotrela prstom Mica Powders v medenom odtieni.



Podklad máme hotový a ďalšie ozdobovanie je už len na našej fantázii. Mne výborne poslúžili motívy z papiera Carnival z úžasnej kolecie Timekeeper od Marion Smith.




Na nasledujúcej fotografii je zaujímavý detail. Chcem ním poukázať na to, že pečiatky sa dajú použiť aj na miestach, kde by sme si ich pôvodne nevedeli predstaviť, preto skúšajte, experimentujte, spájajte ich, nebojte sa nových vzorov, pracujte so svojimi vlastnými a hľadajte niečo v ničom.
Do skafandra je vystrihnutý okrúhly otvor a pod ním je nalepený papierik s pečiatkou. Ak sa lepšie prizriete, uvidíte tváričku Elizabeth z pečiatok Mr. Darcy, ktoré ja osobne veľmi obľubujem. Možno by ste tak romantický odtlačok nečakali na industriálnom vzhľade visačky. Ale je tam, zakrytý ešte okrúhlym vypuklým sklíčkom.




Ak si chceme miniobrázok zavesiť, urobíme dierky, upevníme priechodky (očká) a prevlečieme drôtik.
Okraje môžeme otupovať hnedým alebo čiernym Distress Inkom.

Prajem vám všetkým nádhernú tvorivú stredu!




7 komentářů:

  1. Janka super postup... ten alobal urcite vyskusam... to by ma inak vobec nenapadlo...:) pa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná visačka! Myšlenky létají...taky mám připravený článeček...po Haloweenu s podobným alobal.kouzlením ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné dílko...ten alobal super!

    OdpovědětVymazat
  4. visačka i postup super, mám tenhle styl moc ráda

    OdpovědětVymazat
  5. krásne ako stále :) ten skafander nemá chybu ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Janko báječné. Víkend mam vždy na dočítání všech článků a toto je opet radost. Krásný postup a skvele detaily. Děkuji za tolik inspirace

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀