2. května 2019

Horúci embossing...

...jeden tip-trik  pre dokonalý výsledok


Keď som začínala tvoriť, alebo aj teraz, keď skúšam nové veci, natrafím často na niečo, čo mi kazí výsledok projektu. Ide o tie také "malé detaily", ktoré však najviac rozhodujú o tom, ako vytvorený kúsok nakoniec vyzerá.

Milujem techniku horúci embossing. Používam ju pomerne často, napríklad aj keď zbobím vnútro zápisníkov.

Pečiatky spojené s touto technikou sú krásne, ak je odtlačok aj po embossingu pekne viditeľný.

Nechcem sa tu dnes venovať podrobnému opisu ani postupu samotnej techniky.
Trik, ktorý vám chcem ukázať možno nie je  ničím novým pre skúsené a ostrieľané scraperky :-) 
No práve o tých takých najmenších detailoch pri tvorbe sa často nikde v postupoch a návodoch nedozviete. Ja som na toto prišla skúšaním a tak trochu aj náhodou, keď som raz už dávnejšie chcela niečo embossovať, ale nemala som embossovací prášok vo farbe, akú som si želala mať na projekte.

Rôzne pečiatky, rôzne použité prášky môžu priniesť rôzne výsledné efekty.  Niektoré pečiatky jednoducho ani so super kvalitným embosovacím práškom či embosovacou poduškou neboli vo finále pekné. Obrázok bol rozmazaný, či neúplný. A mnohé texty na razítkach sú takto často nečitateľné. Tak čo s tým?

Jednoducho som namiesto embossovacej podušky použila farebnú pečiatkovú podušku, urobila ňou odtlačok pečiatky a následne zasypala clear - priehľadným embossovacím práškom
 Farebnú pečiatkovú podušku môžete použiť akúkoľvek. Mne to funguje so všetkými, ktoré mám.
 No a dokonalý horúci embossing je na svete :-)

- pečiatka z tejto sady +  použitá embossovacia poduška a čierny embossovací prášok -
 

- a tu som použila čiernu pečiatkovú podušku + clear embossovací prášok -


Vidíte ten obrovský rozdiel? Treba len skúšať, čo vám na akú pečiatku viac funguje.



V zápisníkoch túto techniku veľmi rada používam aj preto, že odtlačok obrázkov je trvácnejší, ako len s použitím pečiatkovej podušky.  
Horúci embossing jednoducho milujem. Bola to jedna z prvých techník, ktoré som sa naučila, keď som začala scrapovať ♥
A tu je malá inšpirácia, ako ho používam pri tvorení ja.


Zápisník Joy som vyrábala celý od základu na mieru, na želanie pre jednu slečnu. Bol to darček k narodeninám od jej maminy.
Základ je z lepenky potiahnutej knihárskym plátnom v krásnej antracitovo modrej farbe. Krúžková väzba a zatvávaranie je na magnety.
Obrázok na zápisníku a aj zdobenie vo vnútri je prevažne práve pomocou techniky horúci embossing. Všetky anglické texty na rozdeľovačoch sú od zákazníčky a želala si ich zakomponovať v zápisníku.










Užite si krásny májový čas.
S láskou ♥


11 komentářů:

  1. Mio, opět krásná práce!
    Ptala jsem se u minulého článku, vkládám dotaz i sem - mohu se zeptat, kde se dá sehnat pákový mechanismus k vlastní tvorbě?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Ďakujem Hani ♥ Jáj ten dotaz mi nejak unikol. Ja tie karisblokové mechanizmy kupujem na tejto stránke https://www.atelierknihy.sk/kovanie-mechaniky/

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Hani kľudne mi napíšte aj na môj fb, keby ste potrebovali niečo ♥

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀