11. dubna 2019

Maľujem si obraz maľujem, ale na stenu ho vešať nebudem ...

Moja najobľúbenejšia technika je nachádzať veciam iný, nový účel či spôsob použitia, než na aký boli prvotne určené. A takto sa zrodil aj tento nápad s maľbou na plátna.


Neskutočne ma uchvátili obrazy na plátne vytvárané technikami liatia akrylových farieb.
Veľmi som si to chcela vyskúšať a naučiť sa to, ale najviac mi vŕtalo v hlave, ako také niečo dosťať do mojej tvorby.
A tak som si povedala, že keď väčšinu mojich notesov a fotoalbumov obaľujem knihárskym plátnom, mohla by som na ne preniesť túto maľbu.
Nakúpila som si zásobu akrylových farieb, napozera si desiatky hodín všakovakých videí a tutoriálov s touto technikou. Vyhrnula som si rukávy, polovicu bytu pozakrývala fóliou a kartónmi a vrhla sa do nového dobrodružstva. Akurát sa mi tento nápad veľmi hodil. Jedna moja zákazníčka si želala veľký album, ako zakladač, ktorý by vyzeral tak trochu, ako zo sveta malej morskej panny. Chcela sýte farby ružovej, červenej,zelenkavej, tyrkys..
Prvý pokus dopadol katastrofálne. Urobila som zásadnú chybu v postupe. Pekne som si najprv vyrobila základ albumu potiahnutý plátnom a ten som sa pokúšala celý namaľovať. Ale to veru nešlo tak ľahko. Veľmi zle sa mi s doskami albumu manipulovalo, farby dobre nestekali, celé zle. Bolo mi jasné, že tudy cesta nevede. Že na to musím ísť úplne inak. A tak som nakúpila nové farby, rámy na vyskladanie vlastného rozmeru plátna 100x60cm. Aby som mala dosť plátna na obalenie albumu. A takto som si najprv môj prvý vysnívaný obraz namaľovala. Ale nevisí veru na stene, ale keď po hodinách a hodinách a hodinách konečne uschol, zložila som ho z rámu a potiahla ním album. Znovu som sa zhlboka nadýchla.. a takto to dopadlo :-)











Fotoalbum má vo vnútri veeeľkú karisblokovú mechaniku a zatvára sa na boku s prekladom na magnety. Je naplnený čistými papiermi vysokej gramáže, pretože zákazníčka chce do neho pre dcérku okrem fotiek aj kresliť a písať.


 Tu je ešte zopár projektov, kde som použila túto úžasnú maľbu.
- mini notes -

- diár -

 - pohľadnica -



- zápisník -

Verím, že sa vám tento nápad páči rovnako ako mne. A môžno som vás inšpirovala do nejakého nového kreatívneho dobrodružstva.




8 komentářů:

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀