20. března 2017

Tuli, tuli, tuli...

Pán jara. Dnes jaro začíná (prý v 11.28) a to se musí oslavit. A také mám další důvod k oslavě, máme výročí svatby. Tehdy byl pátek, venku bylo mrazivo, svítilo slunce a poletoval snížek. Letos už pár hezkých dnů připomínajících jaro bylo. Sněženky jsou už téměř odkvetlé, narychlené petrklíče a narcisky už také nejsou žádná sláva a čekají na přesazení do země. A tak jsem si koupila obrovskou kytici tulipánů. Ikdyž bylo venku nevlídno, doma jaro je.
Vzpomněla jsem si na razítko, které mám už dost dlouho, ale ještě jsem ho nepoužila. Tulipány si přímo říkaly o akvarelovou techniku a tak jsem se do ní pustila.



Ráda pracuji s tyčinkami Gelatos a ty se dají použít i k tisku místo inkoustu. Zabarvila jsem tedy květy žlutou, oranžovou a červenou, stonky a listy pak dvěma odstíny zelené barvy. Přestříkla jsem vodou minimistrem a chvilku počkala...to abych dala barevné hmotě čas k částečnému rozpuštění.


Otiskla jsem a čtvrtku, na razítku bylo pořád dost barvy, tak tedy ještě jeden otisk.



Stále jsem pracovala na formátu A4, viděla jsem před sebou členění. Další podklad jsem zlehka zasypala práškovými barvami a opět minimistrem zvlhčila...vody bylo dost a tak nejjednodušším řešením bylo obtisknutí na další čtvrtku.


Dalším krokem bylo natištění motivu a doplnění razítkem...sáhla jsem po jarní sadě. Pokud použijete transparentní razítko, můžete zkoušet nejvhodnější umístění posunem po motivu. Pokud je ale na cling pěně, nevidíte přesně místo tisku. Určitě pomůže folie, na kterou razítko otisknete a nanečisto vyzkoušíte. Po čase už žádné berličky nebudou potřeba.




Druhý otisk tyčinkami gelatos nebyl tak výrazný, doplnila jsem tedy ještě otiskem StazOnem. I tak motiv působí křehce, převázala jsem ho krouceným provázkem:




Všechny obrázky jsem orámovala kartičkami s květinovým motivem a doladila tak, aby tulipánový motiv doplňovaly.



A ještě jedno čisté pozadí:


Tulipánové variace mne jistě ještě na pár dní zaměstnají, zaslouží si to za dlouhé čekání na svou příležitost.


4 komentáře:

  1. Úchvatné!!!❤ Miluji tvé hrátky s barvami, vrstvení, výběr materiálů a důraz na detaily. Olinko, nádherné jaro. Gratuluji k výročí. 🌷🍷

    OdpovědětVymazat
  2. Aj ja srdečne blahoželám! Tie rôznorodé variácie tulipánkov sú skvelé ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majka, děkuji...baví mě různé varianty na výběr.

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀