18. prosince 2015

PL Krok za krokem a Vaše skoky k nám! Velké loučení!

A je to tu! Dnešek je posledním pátkem tohoto roku, kdy si můžete přečíst něco málo z našeho života a něco málo z mého Project Life světa. Poslední dva pátky již připadají na státní svátky a já věřím, že v době Vánoc a Nového roku, budete užívat rodin a přátel místo čekání na další z mých článků :-). Dnes tedy ve velkém. To znamená, dvě rubriky v jednom!



PL Krok za krokem

Bylo mi ctí prezentovat Vám své "třetí miminko". Celých 22.dílů inspirace a zkušeností, které jsem já sama nasbírala během posledních dvou let. Snažila jsem se, aby byly návody co nejkonkrétnější, aby byly opravdu návodné, a aby si i naprostý začátečník dovedl nalepit krásnou stránku a užít si ten skvělý pocit z uchování krásných vzpomínek. Takže pokud znáte někoho, kdo je dnes na stejném místě jako vy před rokem, můžete mu nadělit odkaz na náš seriál a může začít bez menšího zádrhele. Tady malé ohlédnutí za tím naším společným rokem:

1.díl Start
5.díl s RAZÍTKEM


V příštím roce plánuji ještě nějaký ten díl do sbírky přidat. Uvidíme kolik dílů se ještě zrodí, nicméně nejen PL inspiraci ode mě uvidíte. Pokud holky dovolí a manžel mě s mým arzenálem nevyhodí, budu zase relaxovat u papíru, nůžek, kapes a tvoření. :-) 

Dnes má poslední PL tvorba...doháním, doháním a věřím, že brzy budu aktuální i já!


45.týden našeho života byl ve jménu pokroku. Julinka se začala definitivně plazit, rychlostí blesku zvládla prolézt byt, začala se posazovat a podzim začal pomalu ale jistě přecházet v zimu. Listí už je více na zemi než na stromech, z podzimu zbyly už jen vyšší teploty na teploměru!


Miluju velké fotky, nevzdám se jich a kvůli nim plánuji i na příští rok dvě alba. Dokud jsou děti takto malé a v podstatě každý týden dokáží něco nového, Julinka se mění týden od týdne, budu si zakládat fotky z jednoho půlroku do jednoho alba. Následující fotka je mé obliby důkazem. Zase jedna, na kterou se chci dívat a radovat se, aniž by byla titěrná v koláži.


Julinku už nejsem schopná nakrmit v lehátku, protože si v něm sedne, houpe se jak na matějský a ještě do toho šermuje těma malýma ručkama, který ať jsou sebevíc nešikovné, tu lžičku prostě vždy trefí  :-D. 


Nelča nám začíná opravdu perlit a díky ní tu je další mé předsevzetí, nesedět jen na zadku u alba, ale hnout zadkem natolik, aby příští rok byl, v očích dcery, z mamuta alespoň slon :-D.



Fotky byly v tomto týdnu všelijaké, snažila jsem se tedy celý týden sjednotit samolepicí transparentní abecedou, kterou jsem ve výsledku obtáhla černou gelovkou. 


Ani druhá strana se neobešla bez velkých fotek. Snažily jsme se "tetičkovat" a zase se vidět s dlouho neviděnými tetami...a povedlo se. Krom toho ale zbyl čas i na velký úklid a začaly jsme s úklidem koutů, které až tak pravidelně neuklízíme :-).


Fotka Maxíka a Nelinky. Po takové době se ti dva konečně zas viděli a taková sláva si zaslouží pořádnou fotku. Takhle "hřišťová" se vydařila. Chtěla jsem použít pěnový vásek "lovely", ale nebyl v divoké fotce příliš vidět. Vystřihla jsem tedy z pauzového papíru (vellum) pruh a přes něj jsem pak nápis nalepila.

Na zdobení není mnoho času, protože musím spíš dohánět nedodělané týdny, takže jsem lepila jen pár kartonových výseků...


Letos poprvé mám svůj vlastní úklidový tým a řeknu Vám, že už mi chybí jen někdo, kdo za mě převezme žehlení :-D. Nela bere okna, Julinka zametání...no já snad kvůli úklidu začnu zvažovat třetí kousek :-D. 


Poslední fotkou je "mobilová koláž". Fotky z telefonu používám výjimečně, protože to prostě není ono, ale v půl páté ráno jsem byla ráda, že ten foťák v telefonu mám :-). Takové skvělé momentky vysmátých dětí nad zombie matkou, to bych jinak neměla :-D.



Mějte krásné a pohodové Vánoce, užívejte každý okamžik v kruhu rodinném, snažte se čas víc užít než fotit a méně okolí štelovat do fotogenických póz, vždyť není nad momentky a zachycení té pravé atmosféry. 

Na skok k Míše


...a protože jsou letošní Vánoce spíš v podzimních teplotách, znamená to samozřejmě nonstop rýmy našich dětí. Musíme tedy hledat zábavu kde se dá, jen ne venku. Delší dobu dosypává Nelinka ptáčkům svačinu do domečku, ale protože Štědrý den se blíží, buďme štědré i my :-D. Ve volné chvíli jsme vyrobily mňaminu ptáčkům a tady je něco málo z naší akce...


Co budeme potřebovat?

  • ptačí zob - najdete ve zverimexech, větších hypermarketech apod. My vybraly směs přímo pro krmení venkovních ptáčků (1kg za 99Kč)
  • vepřové sádlo - neškvařené! 
  • formičky na muffiny - na závěsné "pseudolojové koule"
  • plato od vajíček - na dobrotu na parapet

Jak na to?

  • naplníme formičky směsí pro ptáky - Nelča si na to vzala lžíci, protože špinavé ruce zatím nejsou nic pro ni :-D. Nechápu, jak může být takový pískomil, z hřiště chodit nejšpinavější ze všech, ale při malování jen štětec, při kreslení jen pastelku a dnes jen lžičku :-). Nelča bude estét...
  • rozpustíme kostku vepřového sádla - zírala jsem jak rychle to šlo :-)
  • zalijeme formičky i plato od vajíček
  • jakmile vyndáte za okno, nemusíte se o plato bát. Sádlo rychle tuhne, takže papírové plato neproteklo.
  • ...a už se to ptáčkům chystá. Za dvě hodiny byla mňamina krásně tuhá
  • a hurá ověsit boudu :-)
  • někteří si možná všimli, že na boudě skončily i zbytky našeho Jeřabinohraní :-)
  • v závěru jsem provlékla muffinem provázek, ale doporučuji dát provázek dovnitř před zalitím sádlem. Já nejsem zrovna velkou milovnicí sádla (vlastně u mě doma je prvně a to kvůli ptáčkům :-) ), takže protahování šňůrky a rozpouštění v rendlíku dalo mým čichovým buňkám zabrat :-D
  • hotovooo ...teď už chodíme pozorovat mistryně svačinářky
  • plata od vajíček jsme posadily na okno na druhé straně bytu. Je poměrně těžké, takže ho vítr neshodí a snad nebude víc jak 15° :-D To by skončil náš "lůj" v truhlíku s muškáty naší paní sousedky!
Mějte se krásně a brzy zase "na přečtenou"!




4 komentáře:

  1. Já tak závidím tvým holčičkám, až si jako velké budou moci listovat a vzpomínat nad tak krásnými alby.

    OdpovědětVymazat
  2. Och, to je zasa nádhera! Študujem každý detail na kartičkách a ticho závidím tú pomoc v podobe dvoch párov takmer ženských rúk, mne to moc chýba! Svačinka pre vtáčiky je skvelá a je pre nás veľkou inšpiráciou, určite vyskúšame :) Krásne sviatky!

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, skláním se! Je to nádhera a moc obdivuji Tvoje krásné a vymazlené stránečky a supr nápady. KRÁSNÉ A POHODOVÉ VÁNOCE!

    OdpovědětVymazat
  4. Prostě nádhera.......Stránky jsou úplně vymazlené;-)

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀