4. prosince 2015

Adventní nadílka na Vinohradech... dětem i speciál manželovi!

Krásný pátek všem, kteří jste se "k nám" zase přišli podívat. Dnes je to trochu z jiného soudku, protože jsem tento týden trávila (stejně jako každý rok) většinu času nad adventním kalendářem, prvně pro dvě malé rebelky. A jako bonus Vám ukážu i kalendář pro mého manžela.

Už za mě i za manžela jsme to měli tak, že adventní kalendáře nosil Mikuláš, takže u nás se bude nadělovat až zítra :-). Naprosto si pamatuju ten první den, který byl ze všech nejlepší. Protože Mikuláš nenosí dárečky 1.12., mohli jsme si hned první den otevřít spoooustu okýnek :-D. Mňam!

Holky jsou ještě malé, snažím se nedělat kalendář nikterak přeslazený ani dárečkový. Zaprvé tím ani Nelinku nekrmím a za druhé si myslím, že o tom kalendář být ani nemá. Udělala jsem tedy letos Adventní vesničku. V domečkách jsou spíš drobnůstky než velké dárky, aby pak byl hlavní událostí Štědrý den. Vloni měla Nelinka v kalendáři i nějakou tu malou knížečku a Štědrý den byl spíš takové plynulé pokračování v rozbalování adventního kalendáře.

Takže letos to je trocha sušeného ovoce, aktivity a malé úkoly, které budeme dělat společně, domácí pexeso z našich fotek, občas nějaké to razítko a v každém balíčku pak jedna malá dřevěná figurka, ze které nám postupně vznikne celý betlém... Julinku čeká v pytlíčku na každý den alespoň ta její kukuřičná křupka :-).


Nejprve jsem si vytiskla na počítači šablonku domečku, abych ji nemusela malovat. A pak se pytlíčkovalo, skládalo, stříhalo a zase lepilo...


Podle toho jsem poskládala malé domečky, na které jsem nalepila číslice.


Do domečků jsem schovala pytlíčky a dárečky. 


...a na závěr jsem rozložila celou vesničku. Domečky jsem podložila vatou, aby alespoň někde byly Vánoce bílé :-). Uprostřed vesničky je pak dřevěný základ, do kterého se vkládají jednotlivé figurky. Na Štědrý den by nám měl vzniknout krásný betlém. I když se zdá, že 2,5 roku je málo, mnohému už Nela rozumí a o Ježíškovi si tak můžeme říct víc než loňský rok.


A už dnes se moc těším, až zítra Nelinka najde kalendář a bude volat "mamííí domečky, mamíííí, mikujáš" :-). A protože i Nelinka už ví, že nic není úplně bez práce, zpívá doma celý den a já sama jsem zvědavá, co před tou pohádkovou trojicí ukáže :-). Posuďte sami jestli si nějakou koledu vyzpívá :-).





Neobyčejně obyčejný kalendář


A protože u nás není Mikuláš jen dětskou záležitostí, podělím se s Vámi ještě o jeden. Já mu říkám "neobyčejně obyčejný" kalendář. Ten mám letos připravený pro svého manžela. Dá se ale aplikovat i na dětské kalendáře, které jste dostali od babiček, nebo které se Vám sešly ve větším množství a vy byste radši, aby Vaše děti mlsaly ovoce a trochu toho cukroví namísto čokolád z kalendáře. Já mám to štěstí, že jedna naše babička nosí jen čerstvé ovoce a ta druhá nám zase suší jablíčka a švestky, takže já nemusím "punkovat" kalendář dětem, ale můžu si vyhrát s tím pro manžela :-). A co je nejlepší, "zasáhnout" můžete i teď, když už děti otevírají okýnka. Udělejte jim z kalendáře zábavnou hru!

Já dělala kalendář pro manžela. Hlavní úkol byl jasný, vybrat co nejtuctovější kalendář. Díky tomu bude to překvapení o to intenzivnější. Vybrala jsem tedy v obchode klasický, komerční, čokoládový kalendář. Ten mám v plánu darovat manželovi, který samozřejmě ze slušnosti nic neřekne, ale v hlavě mu poběží cosi jako "Ježiš to jako fakt? Vždyť tohle je pro děti.".

A jde se na to! Aby mohl být kalendář čokoládkový, musel tam ty čokolády někdo nějak dostat. Na jednom konci tedy kalendář opatrně otevřeme. Pokud si vezmete ostrý nůž, půjde Vám to raz dva,


Kalendář je i uvnitř přilepený, doporučuju vsunout celou dlaň a opatrně odlepit. Dávejte pozor, abyste netlačili v místě okýnek. Mohlo by se některé snadno otevřít. Pak už půjde vnitřek lehce vyndat.


Je jen na Vás kolik čokoládek vyndáte a nahradíte něčím jiným. "Kalíšky" jsou hodně mělké, takže doporučuju dávat hlavně lístečky se vzkazem. Dětem třeba s aktivitou, úkolem,... Já manželovi dávala osobní poukázky na všechno možné :-). A pokud chcete dát něco, co se dovnitř nevejde, napište jednoduše vzkazík, ať si dáreček dotyčný najde a k cíli ho nasměrujte.

První den otevře manžel vlastně 5 okýnek. Já nechala v prvních 5 okýnkách čokoládu, abych manžela utvrdila v tom, že bude otevírat onen trapný čokoládový kalendář. Šesté okýnko už ale schovává dáreček... a pak už jich bude víc a víc.


Já si zvolila malé lístky, do kterých jsem (tentokrát na PC, aby se vešlo hodně textu) napsala poukázky a samozřejmě i Mikulášské úkoly, aby nebyly odměny bez práce. Fantazii se meze nekladou. 
Manžel najde například: 


  • poukaz na zabalení Vánočních dárků (což dělá nerad) 
  • poukaz na masáž zad
  • na shlédnutí filmu se svou ženou (upozorňuji, že jde o film, který on miluje a já nemám ráda, takže to je vskutku DAR), 
  • vzkaz mrkni do trouby (kde bude čekat překvapení) - tady pozor, zaznamenejte si do diáře kdy má kde co čekat, aby to tam opravdu bylo
  • voucher na svařáček
  • voucher na večeři ve dvou
  • vzkaz ať prohledá tašku do práce, kde bude čekat překvapení ....
  • ...jak říkám, fantazii se meze nekladou!
Vyměňte libovolný počet čokolád za Váš vlastní obsah a pak kalendář opatrně zalepte. Věřte, že i když to nebudete mít dokonale zalepené, nikdo si toho nevšimne, protože tohle čekat nebude. Pokud ale budete chtít v budoucnu takový kalendář zopakovat, budete už muset být pečlivější :-D. A na závěr super zpráva ... všechny vyndané čokoládky musí zmizet z domu :-D. Ach to tvoření mě baví!



Vloni měl manžel kalendář společně s Nelinkou a vouchery a úkoly měl také. A malý tip pro všechny PL-kaře. Rádi byste, aby Váš protějšek přispěl do rodinného PL alba, ale nevíte jak na to nebo se k tomu nemá? Dejte mu do kalendáře takový úkol, jehož výsledek si budete moct založit. Vloni měl manžel vzkaz "Slož básničku na téma Naše rodinné Vánoce a dáreček tě nemine". Básničku složil, dáreček dostal a já si básničku založila do našeho alba. Spokojenost na všech frontách :-).



Ať už kalendář tvoříte, kupujete nebo žádný nemáte, protože tohle nepatří mezi Vaše zvyky, užijte si krásný adventní čas a pokud možno užívejte víc pohody než stresu z nestíhání a neuklizeného bytu :-).




8 komentářů:

  1. Nemám slov, Ty jsi prostě neskutečná!!!! To je parádní. A Nelinka krásně zpívá, je moc šikovná!

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné!!! Skvělé nápady a holky i manžel budou určitě nadšené :-)) Kam na ty nápady chodíš ??? :D

    OdpovědětVymazat
  3. Téééda, ten kalendář pro princezny je parádní. Nelinka si zaslouží celý pytel, nádherné video. Kalendář pro manžela mě odrovnal. Jsi skvělá a pozorná maminka a manželka, které fantazie a nápady nechybí. Míšo, děkuji za tvé příspěvky , inspirace a rozechvění bránice. ♥♥

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda! Ten kalendář pro manžela je super :-) a figurky z betlému taky. Letos už mám naplněné vlastnoručně ušité pytlíčky, taky s lístečky, kde hledat knížku, razítka apod, ale letos už holky obdivovaly betlém u babičky, tak možná příští rok si vzpomenu! krásné vánoce :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vesnička nádherná. A moc by mě zajímalo odkud je betlém,protože vypadá nádherně. Díky za super tip na kalendář někdy do budoucna.

    OdpovědětVymazat
  6. Závidím holkám i manželovi! Moc se na tvoje články, Míšo, vždycky těším! Krásný advent!

    OdpovědětVymazat
  7. Moc moc děkuji za krasne komentáře. Kdo má zájem o šablonu či betlém, napište na enamelka@seznam.cz a ja vse poslu :-)

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀