14. ledna 2019

V hlavní roli: acetátová folie

Acetátová folie je efektním materiálem, který využijeme v cardmakingu, scrapbookingu i na různých tvořivých projektech.
Řada z nás si určitě vyzkoušela výrobu chrastidla, kde je folie nezbytnou součástí. Mě baví využití folií jako další vrstva přes fotografie. Pokud použijete vhodný inkoust (např StazOn), můžete si vyrobit rámeček či doplnit vhodným motivem spodní vrstvu.
Mrkla jsem do obchodu, abych si prohlédla všechny čtvrtky ve výprodeji (a že tam najdete poklady z dávno vyprodaných kolekcí)...co mne ale upoutalo na první pohled, byly právě novinkové acetátové folie. Protože v popisu zboží je zmínka o embossování, musela jsem ho vyzkoušet.




V lednu...a zase Vánoce :-). To proto, že jsem doplnila vánoční čtvrtky :-)
Folie jsem na řezačce seřízla na pohlednicový formát 10,5 x 14,7. Něco jsem potiskala StazOnem:


Ke kompletaci se ještě vrátím, s vhodným podkladovým papírem se vytvoří zajímavý efekt. Jistě přijdou ke slovu hrátky s různými barvami permanentního inkoustu.
Na embossování jsem byla zvědavá...a efekt je opravdu skvělý. Jen vyfotit něco průhledného a ještě za panujícího celodenního pošmourna byl oříšek, když se přisvítilo, zlobily odlesky...


A ještě jedna zkouška: horký embossing. Tak ten ani nezoušejte, ani jedna folie pro něj není vhodná. Přejela jsem antistatickým polštářkem, ale prášek byl stejně všude. A samozřejmě teplo z pistole lehce zvlnilo folii.


Takže zpět k embossování v šabloně. Folii jsem použila na čelní stranu přáníčka. Vybrala jsem jeden z vánočních papírů a uřízla jsem si o něco vyšší formát. Ten jsem ohnula ve výši 14,7 cm. Rubová strana byla jednobarevná, tak je pěkně kontrastní. Podle oka jsem uřízla ještě pruh, který jsem na jedné straně ořízla v okrajové šabloně. A přehnula, čímž jsem začistila vlepenou acetátovou folii..použila jsem oboustranně lepící pásku. Na dozdobení zlatá nitka a výsek s přáním. Nic dalšího nebylo třeba...


(Ach jo, zase odlesky od prosklené střechy terasy...)



Jak je vidět, přední strana s folií se trochu ohýbá...nevím, zda je jedno z které strany embossujete, musím ještě vyzkoušet...nicméně se mi plastický povrch líbí. Určitě ještě brzy na dalších přáních využiju.

4 komentáře:

  1. Krásné ukázky a hezký návod na přáníčko.👏 Já tyto fólie ráda používám, také na tisk textu nebo vzoru.

    OdpovědětVymazat
  2. To je krásný příspěvek, ještě jsem nezkoušela. Jen dotaz nezničím si tím embosovací kapsu? nebo jsou to jiné kapsy než na papír? asi byšotek pláče,když se kapsa projíždí? nebo né?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ireno, je to lepší než s papírem...dokonce by to určitě sneslo silnější folii...otáčení úplně lehounké, některé kapsy nemají moc hluboké motivy a tam ani na folii to moc nevystupuje...klidně vyzkuste ty, co s papírem úpí...s folií to jde krásně!

      Vymazat
  3. No nádhera!! Sa kochám a srdce plesá!! ❤

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀