21. ledna 2019

Inkoustové hrátky na acetátové fólii

Protože se dá acetátová fólie popisovat či potiskávat permanentními inkousty, nabízelo se vyzkoušet alkoholové inkousty. Ty patří k mým oblíbeným materiálům, práce s nimi je hodně kreativní a okouzlující. Pro začátek jsem zvolila inkousty v lahvičách, které mají úzkou špičku pro snadnou aplikaci. Zvolená fólie je transparentní, pevná, krásně hladká...ideální podkladový materiál.
Dnes vám představím tuto jednoduchou efektní techniku.




Použila jsem alkoholové inkousty Adirondack, jako zesvětlovač technický líh, aplikátory pěnové i filcové a vatové tyčinky.
Acetátovou fólii jsem si vypodložila bílou destičkou (to aby byl dobře vidět vznikající abstraktní motiv) a začala jsem nanášet jednotlivé inkousty, nejprve ve světlých odstínech a větších plochách, které vzniknou přikápnutím lihu.


A přidávám další barvičky aplikátorem:



Na další fólii jiná barevnost:


Přidávání barev, odebírání a zesvětlování je prima hrou, pozoruji, jak se barvy mísí, prolínají i mizejí...vznikají nové odstíny, aury kolem skvrn...
V momentě, kdy se mi líbí vzniklé textury, zkouším s barevným podkladem vybraných scrapbookových čtvrtek:





Dovedu si představit na zdi sérii zarámovaných motivů...kdysi jsem podobným způsobem experimentovala s jemným hedvábím a vznikla celá řada krásných obrázků.
Tentokrát to je tedy acetátová folie a papír a na vzniklé projekty se budete moci podívat za týden.

3 komentáře:

  1. Olinko, naprosto dokonalé 😍!!! Miluji hrátky s ,,,alkoholkama".👏 ❤

    OdpovědětVymazat
  2. No prekrásne obrazce a útvary si vyčarovala Oli!! Zarámovanie je skvelý nápad. Nádhera!! ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
  3. Dančo, Majko, děkuji...zdánlivě textury vznikají samy, ale výběr barevných tónů, velikost skvrn a množství blendingu a kompozice je určující...a když se to nevede podle představy, fólie má výhodu, že se to vše dá setřít :-)))

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀