4. února 2019

Tisk na látku

V minulém týdnu jsem si vyráběla pozaďové papíry technikou tisku ze želatinové desky, Gelli Plate.
Také mne čekala výroba desek Junk Journalu, úkolem bylo potáhnout je látkou...a to byl krůček k tomu, abych si potiskla i látky. Nezůstalo jen u tisku, potáhla jsem i diář a vyrobila jsem si i podklady na visačky.




Pracovala jsem s velkou deskou, akrylovými barvami Crafter's Acrylic Decoart a také médiem, které umožňuje přenos na látku, přesněji trvanlivost barevného motivu (barva se nechá zaschnout a později se zafixuje přežehlením).


Na dekorování vzorů jsem použila gumové hřebeny, šablony-masky, nitě a provázky, texturovací razítka. Střídala jsem tisky na papír i látky, to proto, abych beze zbytků využila barev na destičce.
Barevnost i motivy jsou hodně umírněné, chtěla jsem pastelové barvy a především zelinkavé,  mentolové a tyrkysové tónování.




Látka byla velmi pevná, a také velmi stará, bavlna nebo len, nejspíš sýpkovina. Potiskla jsem připravené pruhy.


Potáhla jsem desky a také začistila rubovou stranu, z menších zbytků jsem polepila visačky (zdobení časem přibude podle užití), využila jsem obarvenou látku i na potažení desek diáře, ještě mi tu dva zbyly na předání a pořád jsem hledala ten správný motiv. A protože jsem na texturu využila i madeiru, putovala krajka do Junk Journalu, kde tvoří velkou kapsu.




Ani jsem si nemyslela, že toho tolik stihnu během sobotního odpoledne a večera. Ale tolik mne to bavilo a v hlavě se rodily další nápady...




5 komentářů:

  1. Olinko, ty dovedeš vyrazit dech (jen jsem po něm lapala). 😊 Nádherné a nápadité. Nejen samotný tisk, ale i detaily, kombinace, barvičky, použití madeiry... jedním slovem SUPER!❤ 👏

    OdpovědětVymazat
  2. Dík...hraní je návykové, už mne zase svrbí ruce :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný nápad 👍. Mám z předešlých let zásobu širší krajky. Zkusím obarvit a třeba použít i na zdobení u přáníček

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀