23. července 2018

Šití...bez jahel a nití

Košiličku bych bez jahel a nití fakt neušila, ale papír ano :-)
Řada z nás má ve své scrapbookové výbavě nejenom šicí stroj, ale i různé vyřezávací šablony, které imitují šití. Vyseknou dírky, čárky, křížky...  Se stejnými prvky můžeme mít razítka,  přední i entlovací steh, jak je libo.
 Můžeme šít i vyšívat na svých projektech ručně, ale to je jiná kapitola, ve které jehly a nitě potřebujeme :-).
Ale někdy se stane, že daný efekt šití nemůžeme využít proto, že to je technicky nemožné. Podkladem je tvrdý karton nebo textury vytvořené různými médii a pastami. I v tomto případě si chytré hlavy poradí...



Takže co s tím? Efektu šití se nechci vzdát, dup dup...chci ho tam mít...
V šicí výbavě máte nebo si za pár korun opatříte v galanterii... krejčovské rádýlko.


Každý nástroj má prohlubeň pro ukazováček, to abyste  mohli pěkně silou zabrat...jízda sem, jízda tam, klikyháky, zuby, křížení...a na spojovací čárky už dle libosti použijte obyčejnou tužku, gelové pero, pastelky. Zkoušejte, jaké efekty se vám líbí.


Použít můžete i tmavé papíry, i samotné dírkování bez kresby vypadá dobře:


Původně jsem chtěla požít na nějaký projekt i zkušební karton, ale nějak jsem měla zatemněno. Nakonec jsem bez rozmýšlení vzala visačku a zdobení už šlo raz dva.
Vložila jsem ji do sizzixové embossovací kapsy, přetřela černým gessem a kolem nůžek jsem navrstvila krakelovací průhledný lak. Focení černého a lesklého byl ale oříšek :-)


Po zaschnutí jsem si pohrála s barvičkami ArtAlchemy, které jsem roztírala prsty.


Líbí se mi, že ledabylý podkladový nátěr vytváří spolu s vrstvenými barvami a pastami pěknou texturu.
Na zbylé hladké ploše jsem se mohla vyřádit s rádýlkem, ke spojování dírek jsem použila zlatou gelovku, tužku, metalické gelovky.


Přišlo mi, že je zbytečné něco dalšího přidávat, jen stužky a ještě mosazné komponenty zavěšené na rozevíracím kroužku.


Zkusila jsem buttonek, ale šel pryč, rušil mne, zbytečně strhával pozornost :-)



A co s takovou visačkou? Buď další do sbírky použitých technik nebo do alba předků, protože manželova maminka i tetička byly švadlenami.
Šijete? I bez jahel a nití? Necháte se inspirovat?


7 komentářů:

  1. Olinko, nádhera!!!😍 Naprosto geniálně vymyšleno a dokonale provedeno. 👏

    OdpovědětVymazat
  2. Tak toto je paráda! A s tým čiernym podkladom úplne dokonalé!! ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera, která rozhodně stojí za inspiraci 👍

    OdpovědětVymazat
  4. Oli Ty jsi geniální!!!!! Visacku neukladej, já ji od Tebe koupím, je překrásná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, dík...ale jako většina věcí:nějaká chytrá hlava už na to kdysi přišla :-))). A ještě: budu mít pro tebe alespoň malou pozornost, až se uvidíme, dlužím ti to.

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀