5. června 2017

Magické zlato

Už mne svrběly ruce na nějaký layout. Jen jsem pořád nebyla rozhodnutá pro podkladový papír, vlastně jsem nebyla rozhodnutá ani pro fotku...ale na stránku jsem měla chuť.
Do rukou se mi dostaly zkušební vzorky kovových plátků a vloček. V mých zásobách jsou i neotevřená balení, která jsem si kdysi koupila, že se budou hodit na fimové hrátky. No, nikdy na ně nedošlo, nějak nebyl čas. Jemné, lehounké plátky a vločky se především používají na tzv. pozlacování, nejčastěji rámů a rámečků.
Jenže mě víc baví použít jakýkoli materiál trochu netradičně. Zlaté akcenty jsou už delší dobu trendy a já si řekla, že právě kovové vločky použiju tím nejjednodušším způsobem, prostě je jen tak, sem tam, přilepím.




Nejprve jsem sáhla po práškových a akvarelových barvách a vytvořila si podklady...ty se vždycky hodí pro další práci.


Pro pokračování toho moc nebylo potřeba: plátky-vločky, plochý štětec, bílé lepidlo:


Promyslela jsem si kompozici a nanesla lepidlo na místa, kde jsem chtěla mít zlatý akcent..Je potřeba pracovat s lepidlem, které má hustší konzistenci a nechat ho chvíli zavadnout. Teprve pak jsem vrstvila  plátky.


Plátky pokrývají větší plošky, po dokonalém zaschnutí jsem štětcem odstranila přebytky, které nebyly přilepeny.


Útržky i prach jsem sesypala zpět do sáčku. Na závěr je dobré ještě plátky rozleštit, použila jsem vatovou tyčinku.


Další vrstvy jsem použila i na papírové výseky:



Nová scrapbooková stránka už byla dílem okamžiku, jen fotka, razítko, výseky a text:


Nazdobených podkladů jsem měla více, tak ještě alespoň dvě přání...nemají ještě text, ten doplním podle účelu...



Možná si řeknete, že zlatý povrch docílíme např akrylovou barvou, embossováním či glitry, ale rozhodně stojí zato vyzkoušet i tuto možnost...zlato je zlato...a vypadá zase jinak, opravdověji...Tak hlídejte novinky, najdete tam kovové plátky k dekoraci.


5 komentářů:

  1. Olinko, je skvělé sledovat tvé postupy a techniky. I tam, kde si člověk řekne, že nemůže být nic nového, tak ty vždy přijdeš s něčím vylepšeným. Parádní projekty a skvělý návod na pozlacování.😍 👏

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, díky...nového se mi zdá, že ani nic není, bylo to to nejjednodušší, co mne npadlo, až jsem si myslela, že to ani nemohu zveřejňovat :-)

      Vymazat
  2. Ozaj krásne zapracovanie zlatých vločiek a skvelý výsledok ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to úžasně, zlaté plátky dílo zkrátka ještě víc umělecky pozvednou. A přáníčka jsou také skvělá ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Diky za napad a navod. Tez mi doma lezi platky zlata, tak to pujdu vyzkouset. Mam hotovych par zakladů, ale stale mam pocit, Ze jim neco chybi. Diky Tobe uz vim co.....

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀