5. září 2016

Vintage

Doufám, že jste se nezalekli názvu dnešního příspěvku. Někomu se matně vybaví něco starého a hnědého a má dost. Jenže označení vintage skrývá úplně něco jiného. Jistě znáte úsloví ZRAJE JAKO VÍNO. A od vína je slovo vintage odvozeno. Začalo to módou a pod vintage kousky zařadíme to nejlepší, nejkvalitnější a nadčasové, staré  (jak se někde uvádí) alespoň sedmdesát let.
Ve scrapbookingu je tvoření ve vintage stylu oblíbené, existuje spousta pomůcek na postaršení materiálu, ale určitě zakomponujeme do svého projektu mnoho dobových fotografií, doplňků i drobnůstek.Stačí zapátrat na babiččině půdě, v pozůstalosti, bazarech a antikvariátech. Někdy stačí chodit s hlavou sklopenou a nestydět se sebrat ze země i to, co na chodník nepatří :-) . A já s hlavou sklopenou chodím dost často :-) . A jestli se stydím? Někdy ano...čekám, až kolem nikdo není :-))) .


Tak, teď vidíte i úvodní obrázek, poznáte pro co jsem ohla stará záda?


No ano, je to zrezivělá (ano, vydrbala jsem ji a vydesinfikovala) rozježděná pivní zátka. Zrovna vintage není :-))), ale vypadá tak.



První, co jsem udělala, nalepila jsem na zátku hlavičku ze samotvrdnoucí hmoty, kterou jsem před tím natlačila do formy a nechala zaschnout. I tvář už nese stopy času, výlisky jsem měla v krabičce spolu s dalšími ozdobami a řetízky, vlhkost prostředí udělala své...
Desky ze starých knížek čekají na stole na další uplatnění. Mezi nimi jedny, které se mi líbily čím dál víc bez jakéhokoliv zdobení, dekor tvořil odtržený papír a karton. Začala jsem pokládat na hromádku drobnosti, které by se mohly hodit: kabinetní fotografie (nejprve jsem vybrala pána, abych ho následně vyměnila za dámu), staré knoflíčky, známky, sterilní roušku z prvorepublikové lékárničky, hrubé nitě z šuplíčku šlapacího šicího stroje...kdysi jsem v antikvariátu koupila atlas motýlů, jednoho jsem vystřihla...


Vybrala jsem i ladící washi pásku a nalepila ji. Fotografii jsem doplnila filmovoým páskem a průchodkou, okraj fotky byl okousán nůžkami, musela jsem ho oříznout a zamaskovat.


Pod dolní okraj fotografie jsem nalepila gázu.


Zdálo se mi vše moc čisté a tak jsem ještě přidala barvy: u horního okraje gelatos přestříknuté sprejem Dylusions, nejprve jsem se zalekla intenzity, ale protože jsem podklad natřela průhledným gessem, mohla jsem následně barvu přestříkat čistou vodou a odsát.


Přidala jsem pár otisků razítek a oinkoustovala jsem okraje.Teprve teď jsem dolepila fotografii a zbylou dekoraci.



Původní barevnost byla v béžových, šedomodrých a zelinkavých tónech. Jenže některé projekty si žijí svým životem a o změnu barev si řeknou. Ač jsem nechtěla, u těch hnědých tónů jsem skončila :-) ...uvědomuji si, že se podklad upozadil a není tak dominantní...the story of me...



6 komentářů:

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀