25. dubna 2016

S kůží na trh

S kůží na trh musím jít vždy, když mám vytvořit něco na zakázku...a to dělám opravdu vyjímečně, především pro své známé. Někdy se to tak sejde, že kývnu i známým svých známých. Ve většině případů to obnáší opravdu dlouhou dobu, která předchází vlastní realizaci. Rozvažuji, kterou techniku a jaký materiál použiju. Zodpovědnost za výsledek mne předem svazuje a tíží, nejsem si jista vůbec ničím. Bude objednavatel spokojen, bude se mu moje práce líbit?
Tentokrát jsem měla zadání svatební přání - obálku na peníze. Jediná nápověda byla, že svatba bude laděna do modra. Hned se mi vybavila vzpomínka na vlastní svatebu: šaty jsem si ušila z krásné bílo modré krajky a budoucímu manželovi pořídila světle modrou košili do obleku. A bylo zle. Nevěsta si nemá co šít šaty, už vůbec ne modré (znamená to prý modřiny), přes to nejel vlak. Podlehla jsem a tchýně (švadlena) ušila šaty nové, vdávala jsem se v bílém.


Tahle nevěsta si modrou obhájila a ke všemu boří další mýt, svatba bude v květnu.. Nedopátrala jsem se, jakému stylu dává přednost, ani oznámení mně nepomohlo, fotografie dvojice v parku.


Čas už mne tlačil a tak jsem vytvořila tři přání na výběr. Ve finále se mi zdá, že jsou stejně v jednom stylu :-) .
První je motýlkové, asi nejvíce se blíží klasice.




Další dvě si jsou podobná, čtvrtky, které vypadají jako ušmudlané (ó, jak je miluji), otrhaný papír, čouhající nitě a gázovina...nevím nevím, budou-li vzaty na milost.





 

Krajkový okraj je schválně posunut, aby vytvářel stín a nechal vyniknout vrstvení. Společné ano je razítko z dílny ScrapArt. (razítka jsou mimochodem zrovna v akci, tak neváhejte).
Na závěr ještě dva společné detailní záběry a také bych neměla zapomenout na kapsu, která je uvnitř. Finanční obnos pro novomanžele bude jistě vítán.




A jak to máte vy, jdete občas na trh nebo tvoříte jen pro sebe a své blízké?


16 komentářů:

  1. sú moc krásne, a hlavne sú iné ako tie v obchode...tiež s tým vždy bojujem, či sa budú páčiť... a ja by som si nevedela vybrať :D

    OdpovědětVymazat
  2. No to je náááádhera. Sama bych si vzala druhé i třetí, mezi těmi se nemohu rozhodnout.... Nebo si hodit korunou ;)
    Fakt krásná a vymazlená přáníčka a ta jemná modrá je k sežrání.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, všechna jsou moc nádherná.A s těmi šaty nevím, taky jsem si šila sama a taky pořád poslouchám, že se to nemá, protože si nevěsta rozpíchá štěstí. Ale zatím si myslím, že tuto pověru s manželem úspěšně vyvracíme :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Přáníčka jsou nádherná!! Miluju modrou barvu a vybrala bych si asi úplně všechna :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Olinka, je to nádhera! Každý detail prepracovaný, farby skvostné! ❤

    OdpovědětVymazat
  6. To je tak jemne a krásné.Určitě se budou líbit

    OdpovědětVymazat
  7. Áááách, ta jsou nádherná!!!👏 Tady bude opravdu velmi těžký výběr 😍

    OdpovědětVymazat
  8. Děvčata, všem děkuji za milé komentáře...a ač nemám čas, ještě snad budu muset spáchat jednu variantu, která je v hlavě :-) ...něco modernějšího :-)

    OdpovědětVymazat
  9. A k tomu tvoření...protože mi stáří klepe silně na dveře, můj čas je mi nejvzácnější. Takže tvořím pro sebe, výjimečně pro kamarádky a to pochopitelně zadarmo. Spousta lidí se rozplývá...to je krásný, tím by ses mohla živit...Nemohla, odpovídám, neb by to nikdo nezaplatil. Jo, já bych to chtěla...Řeknu cenu a to velmi "pod cenou" ( za 50 korun na hodinu dneska nikdo nedělá! ) a je po chtění. Jak jsem se tuhle shodla s jednou kamarádkou scrapařkou - jen scrapařka dovede ocenit práci scrapařky. Taky už jsem slyšela komentář: Vy jste tak chudý, že musíš přáníčka vyrábět a ne si ho koupit? ...no co na to říct :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to tak. I můj čas je krátký a říkám si: jak ještě dlouho? To další je stejné :-)...je to koníček, ikdyž luxusní. Odměnou je radost toho, kdo práci ocení a dokonce jedna známá si často pohlednici, kterou míní poslat, vystaví, neodešle a přijde pro jinou, že tu první nemohla dát z ruky.

      Vymazat
  10. nadherná přáníčka, Olinko! ta jsou tak krásně vymazlená! a mám to stejně, pro někoho tvořit je vždy risk a strašná nejistota ... i proto tvořím jen pro nás, maximálně přáníčka pro rodinu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Koukám s otevřenou pusou....Olinko, NÁDHERA a LUXUS!

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀