11. června 2020

Odpad, alebo poklad??...

Kreativita je, keď sa pozeráme na to isté, ako ostatní,
ale vidíme niečo iné...


Stále viac a častejšie sa počas tvorby prichytím pri pocite, že proces, cesta, ako mi pod rukami niečo vzniká ma napĺňa viac, ako samotný výsledok projektu.

Najintenzívnejšie  to cítim a prežívam pri tvorbe Mixed Media projektov.
Každý krok je o skúšaní, objavovaní, prekvapeniach, farby a média si robia čo chcú
a idú si svojou cestou.


Už nejaký čas sa snažím v mojej domácnosti minimalizovať odpad.

Len ateliér bol v téme Zero Waste prístupe tak trošku pozadu, a hnevalo ma to množstvo odpadu, ktoré mi pri tvorbe vzniká. Jednak nákupom materiálu, kde sa nevyhnem množstvu plastových obalov. Nechcite radšej vidieť čo všetko odkladám 😱 😏 a dumám, ako by som to ešte mohla použiť.
A pri MM tvorení zas vlhčené obrúsky, ktorými utieram neporiadok, zbytky po farbách a sprejoch.

Až  ma raz nečakane nádherne osvietilo, keď som sa lepšie zadívala na jeden obrúsok, ktorý som šla práve zahodiť do koša. Bola som nadšená, čo som  uvidela, ale aj naštvaná na seba, že mi to nenapadlo už oveľa skôr. Ani neviem, ako sa to vlastne stalo, ale zrazu som nevidela špinavý obrúsok, ale nádherne zafarbený podklad. Takto mi pri  tvorbe jedného projektu vzniká množstvo nádherného  materiálu pre ďalšie projekty. Teraz si užívam ešte aj upratovanie a hrajem sa pri utieraní podložky s namiešavaním farieb na obrúsok. Potom obrúsky už len nechám voľne rozprestreté uschnúť a čakajú odložené, kedy príde ich čas.
 

Dajú sa krásne využiť mnohými spôsobmi.
Celé kusy, ako podklad, dá sa na ne aj razítkovať, samozrejme najlepšie permanentnými poduškami.
Alebo si obrúsok nalepím sprejovým lepidlom na papier vyššej gramáže 250-300g a na bigshote si z toho vyrežem nejaký motív, ktorý potom použijem.





Mám ich uložené podľa farieb v platových obaloch.



A tu je už zopár ukážok, ako som tento objavený poklad použila.





Prajem vám veľa skvelých nápadov a krásne dni.

💙💚💜








6 komentářů:

  1. Wow! Srdce plesá! Nádhera!! ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to vychytané do posledního detailu. Nádherné a skvělý tip!!!❤

    OdpovědětVymazat
  3. No to je super nápad. Já je zatím využívám pouze na kytičky. Díky za inspiraci. Víla je TOP!

    OdpovědětVymazat
  4. Ďakujem krásne. Jo, víla se povedla :-) ♥♥♥

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀