22. května 2017

Koho líbají múzy?

To kdybych věděla...v poslední době mám pocit, že se mi velmi vzdalují. Takže někde budou a čekám, kdy se ke mně vrátí. Prozatím se dlouho trápím s náměty, dlouho se rozhoupávám k vlastnímu tvoření a opravdu dlouho se probírám materiálem v domnění, že mne něco osloví. Když už není zbytí a čas tlačí, něco popadnu a spoléhám na intuici, začínám si hrát a experimentuji, doufám, že myšlenka naskočí. Většinou ano, ale to tápání spolkne plno času :-)
Minulý měsíc ke mně dorazil putovní art journal s velkým zpožděním., vlastně až na počátku tohoto měsíce. Byla jsem nervózní, už jsem si myslela, že nestihnu vytvořit vpis v daném termínu.




Něco jiného je, když si tvoříte do vlastního journalu, zadaří nezadaří, jsou to vaše pokusy, vaše ztvárnění, vaše zkoušení a hledání. Jenže art journal, který je někoho jiného, ve kterém jsou krásné projekty od zvučných jmen, to je velký závazek. S množstvím zhlédnutých prací ve mně začíná hlodat červík...chci zachovat styl, ale nechci tvořit v podobném duchu minulých tvůrců. Chybí mi čitelnost a nezaměnitelný rukopis. Hlavou se mi honí plno motivů, které ale vzápětí odmítám...
Začala jsem úplně jinak a přesto podobně.
Podklad, gesso, míchání sprejů LSG, akrylové barvy...samé vrstvení textur, to mne baví.



Pasta a zatírání přes šablonu a začíná se rýsovat příběh...dodám další vrstvu, krakelovací pastu a patiny...chci, aby tam bylo trochu tajemství, přizpůsobím barevnost...


Už po několikáté mne zklamala krakelovací pasta od Tima, po zaschnutí se loupe z podkladu...no co, asi to tak má být. Zpevňuji tedy průhledným gessem.



Můza má mít křídla, šup tam s nimi. Koketovala jsem s rámečkem, vyzkoušela různé varianty, abych nakonec ponechala bez.
Jak poznáme, že je hotovo? Je dobré si nechat časový odstup. Nic by už nemělo být odebráno, ale ani přidáno...finito...




Tak snad můj vpis majitelku potěší...jdu s kůží zase na trh...

 

11 komentářů:

  1. Oli krásne napísané, našla som sa medzi riadkami... vpis úchvatný ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majka, díky, jsem ráda, že v "TOM" nejsem sama :-) ...

      Vymazat
  2. Olinko, krásné!!! Čtení bylo tak napínavé, že fantazie jela na plné otáčky a nemohla jsem se dočkat dalšího řádku co bude přidáno... Věřím, že majitelku určitě potěší. Nádherné dílo!!!👏 😍

    OdpovědětVymazat
  3. Dančo, děkuji...i pro mne to je napínavé, sama jsem zvědavá, co bude na konci

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, krakelování a zlacení, to je nááádhera. Pokaždé mě tím dostaneš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zvláštní, na zlatou vůbec nejsem, ale papír snese všechno a na něm mě to baví :-)

      Vymazat
  5. Budu se opakovat, ale když vidím výsledek tvého tvoření, tak si sednu na zadek s otevřenou pusou. Opět ohromná krása.

    OdpovědětVymazat
  6. Oli, tajemný, úchvatně magický vpis, moc děkuju!! jsem nadšená, že to je můj art-journal, ve kterém právě tento vpis je :-) cítím to totiž úplně stejně, múzy se mi poslední dobou taky nějak vyhýbají, i když je lákám... množství přízemních povinností, které mě poslední dobou zahrnuly, se jim asi nelíbí :-( ještě jednou moc děkuju, moc mě to potěšilo na duši...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, slyšela jsi tu ránu? Spadl mi kámen ze srdce :-)

      Vymazat
  7. Me nejvic oslovilo to goticke okno,naprosto dokonale.

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀