23. ledna 2019

Kraft + acetátová fólia + horúci embossing

Prajem krásnu stredu!

V dnešnom príspevku by som rada nadviazala na posledné inšpirácie našej Olinky. Pokračujem teda v tvorbe s mimoriadne zaujímavým a široko využiteľným produktom, ktorým je acetátová fólia.
Olinka vo svojich dvoch článkoch acetátovú fóliu predstavila a priniesla skvostné ukážky jej využitia.

Medziiným spomenula aj horúci embossing, ktorý sa jednoducho povedané s fóliou veľmi nepriatelí. Pamätala som si však, že som dávnejšie náhodne natrafila na video tutoriál, kedy sa práve horúci embossing aplikoval na acetátovú fóliu.
Následná skúška a výsledok ma milo prekvapil. Je ale potrebné spomenúť, že Olinkine postrehy sú trefné a pravdivé. Fólia okamžite nachytá zrniečka prášku a ani antistatický vankúšik nezabráni tomu, aby sa prášok nachádzal presne tam, kde ho mať nechceme. Okrem toho je fólia mimoriadne citlivá na vysokú teplotu a okamžite sa zvlní...

A tak ponúkam zopár postrehov a tipov, ktoré boli nápomocné mne pri zahrievaní prášku na fólii:
- použite kvalitný embossovací prášok
- použite antistatický vankúšik, po zasypaní motívu práškom sa pokúste odstrániť nadbytočný prášok jemným štetcom
- zvoľte nie príliš jemný a detailný motív na embossovanie, pri ktorom by nadbytočný prášok bol príliš viditeľný (v mojom prípade boli využité podkladové razítka s nepravidelnými vzormi)
- ohrievajte z väčšej vzdialenosti ako ste zvyknutí, neohrievajte danú plochu príliš dlho!!
- trik je v tom, že dané miesto zahrievate chvíľku a veľmi opatrne (s dostatočným odstupom od fólie), následne ohrievate ďalší kúsok vzoru a potom sa znova k predchádzajúcemu vrátite. Takto kúsok po kúsku... Trvá to samozrejme dlhšie ako zahrievanie papiera, no len tak dosiahnete pekný výsledok (nakoľko fólia predsa len nie je papier, výsledok nebude až taký dokonalý a precízny)...

Pri tejto pohľadničke pre môjho synovca som použila podkladové razítko s nepravidelnými vzormi a textom + zlatý embosovací prášok (ZING - Brown Sugar).

Musím povedať, že fotenie acetátovej fólie na hotovom projekte je tvrdý oriešok ;-(







Aj pri druhom kúsku som použila kraft bázu, embossovací prášok petrolejovej farby (LSG Embossing Powder) a zdobila som (na moje pomery a vkus) len minimálne...





 Zo ScrapArt.cz použité produkty:

Lepiaci materiál
Pohľadnicová báza (kraft)
Samolepiace kamienky
Embossing Powders


 Prajem krásny deň!

4 komentáře:

  1. Majko, úžasná práce a skvělý návod na postup. Z tak nádherného přáníčka musel mít synovec velkou radost. Krásné!!! 👏 ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Jj, práce s fólií je tak efektní, že nepotřebuje mnoho dalších propriet. I s kraft základem vypadá projekt velmi dobře, pokud se vybere dokonale ladící prášek, zlatá nikdy nezklame.S horkým embossováním mám stejný postřeh, při troše opatrnosti se dá, jen neuspěchat. Máš to moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vďaka Olinka! Veru, fólia sa správa celkom inak ako papier, ozaj len trpezlivosť a opatrnosť... ❤

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀